Abstract
Hvordan kan et kunstmuseum være en værdifuld kulturskabende og vidensbærende
læringsaktør og hjælpe til at bringe verden ind i skolen og skolen ud i verden?
Artiklen forsøger at besvare spørgsmålene gennem praksisnære eksempler fra
museumsundervisningen på Statens Museum for Kunst.
læringsaktør og hjælpe til at bringe verden ind i skolen og skolen ud i verden?
Artiklen forsøger at besvare spørgsmålene gennem praksisnære eksempler fra
museumsundervisningen på Statens Museum for Kunst.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Årbog, antologi om pædagogiske læringscentre |
Antal sider | 10 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Kommunernes Forening for Pædagogiske Læringscentre |
Publikationsdato | 2016 |
Sider | 126-135 |
ISBN (Trykt) | 978-87-87284-78-3 |
Status | Udgivet - 2016 |
Navn | Årbog, antologi om pædagogiske læringscentre |
---|---|
Nummer | 2015/2016 |
Vol/bind | 2 |
ISSN | 2445-4923 |
Emneord
- Museumsundervisning
- Museumsdidaktik
- Kunstundervisning
- kunstpædagogik
- Eksterne læringsmiljøer