Kunstmuseet som læringsrum

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstrakt

Hvordan kan et kunstmuseum være en værdifuld kulturskabende og vidensbærende
læringsaktør og hjælpe til at bringe verden ind i skolen og skolen ud i verden?
Artiklen forsøger at besvare spørgsmålene gennem praksisnære eksempler fra
museumsundervisningen på Statens Museum for Kunst.
OriginalsprogDansk
TitelÅrbog, antologi om pædagogiske læringscentre
Antal sider10
Udgivelses stedKbh.
ForlagKommunernes Forening for Pædagogiske Læringscentre
Publikationsdato2016
Sider126-135
ISBN (Trykt)978-87-87284-78-3
StatusUdgivet - 2016
Navn Årbog, antologi om pædagogiske læringscentre
Nummer2015/2016
Vol/bind2
ISSN2445-4923

Emneord

  • Museumsundervisning
  • Museumsdidaktik
  • Kunstundervisning
  • kunstpædagogik
  • Eksterne læringsmiljøer

Citationsformater

Bernhardt, N. (2016). Kunstmuseet som læringsrum. I Årbog, antologi om pædagogiske læringscentre (s. 126-135). Kommunernes Forening for Pædagogiske Læringscentre. Årbog, antologi om pædagogiske læringscentre, Nr. 2015/2016, Bind. 2