Abstract
Artiklen undersøger hvordan et konkret Åben Skole-forløb potentielt kan stimulere kreative processer gennem forskydninger af positioner og tværfaglige koblinger.
Eksemplet er hentet fra et forløb på ARKEN med en 5. klasse fra Ishøj Skole. Forløbet var udviklet i samarbejde med en dansklærer fra Ishøj Skole og tog udgangspunkt i ARKENs samlingsudstilling KALEIDOSKOP. Forløbet foregik både på skolen og på museet og anvendte tværfagligheden og skift af positioner som pædagogisk greb til at fremme kreativitet.
Eksemplet er hentet fra et forløb på ARKEN med en 5. klasse fra Ishøj Skole. Forløbet var udviklet i samarbejde med en dansklærer fra Ishøj Skole og tog udgangspunkt i ARKENs samlingsudstilling KALEIDOSKOP. Forløbet foregik både på skolen og på museet og anvendte tværfagligheden og skift af positioner som pædagogisk greb til at fremme kreativitet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Pædagoger |
Vol/bind | 3 |
Sider (fra-til) | 28-37 |
Antal sider | 20 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- Kreativitet
- Åben Skole
- overskridelse
- Kunstpædagogik
- samtidskunst
- positioner
- tværfaglighed