Aktiviteter pr. år
Abstract
Hvad er dialogbaseret undervisning, og hvordan kan den udfolde sig på et kunstmuseum? I denne bog viser forfatterne, hvordan erfarne museumsundervisere møder børn og unge på syv museer og udfordrer dem til nysgerrigt og kreativt at udforske temaer, udveksle synspunkter og udvikle nye tanker og idéer. Herved knyttes museernes demokratiske dannelsesrum til elevernes egen verden, samtidig med at den flerstemmighed, der ligger latent i alle klasser, udnyttes og øger læringspotentialet.
Bidragets oversatte titel | Dialogbaseret undervisning: Kunstmuseet som læringsrum |
---|---|
Originalsprog | Norsk |
Forlag | Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke |
---|---|
Antal sider | 256 |
ISBN (Trykt) | 978-82-450-1333-7 |
Status | Udgivet - jun. 2012 |
Bibliografisk note
Publikationen findes også på dansk, engelsk og spansk.Emneord
- dialogbaseret undervisning
- museumsundervisning
- kunstpædagogik
- demokratisk dannelse
- kulturelt medborgerskab
- flerstemmighed
Aktiviteter
- 4 Foredrag og mundtlige bidrag
-
Dialogbaseret undervisning.: Kunstmuseet som læringsrum
Bernhardt, N. (Foredragsholder)
6 aug. 2013Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Dialogbasert undervisning: Kunstmuseet som læringsrom
Bernhardt, N. (Foredragsholder)
26 okt. 2012Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Dialogbasert undervisning: Kunstmuseet som læringsrom
Bernhardt, N. (Foredragsholder)
25 okt. 2012Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Museer og kulturinstitutioner som ramme for kulturelt medborgerskab
Bernhardt, N. (Projektdeltager), Sattrup, L. (Projektdeltager) & Bargeman, M. G. (Projektdeltager)
01/09/2009 → 28/06/2013
Projekter: Projekt › Forskning