Dialogbasert undervisning: Kunstmuseet som læringsrom

Bidragets oversatte titel: Dialogbaseret undervisning: Kunstmuseet som læringsrum

Nana Bernhardt, Olga Dysthe, Line Esbjørn

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Abstract

Hvad er dialogbaseret undervisning, og hvordan kan den udfolde sig på et kunstmuseum? I denne bog viser forfatterne, hvordan erfarne museumsundervisere møder børn og unge på syv museer og udfordrer dem til nysgerrigt og kreativt at udforske temaer, udveksle synspunkter og udvikle nye tanker og idéer. Herved knyttes museernes demokratiske dannelsesrum til elevernes egen verden, samtidig med at den flerstemmighed, der ligger latent i alle klasser, udnyttes og øger læringspotentialet.
Bidragets oversatte titelDialogbaseret undervisning: Kunstmuseet som læringsrum
OriginalsprogNorsk
ForlagFagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
Antal sider256
ISBN (Trykt)978-82-450-1333-7
StatusUdgivet - jun. 2012

Bibliografisk note

Publikationen findes også på dansk, engelsk og spansk.

Emneord

  • dialogbaseret undervisning
  • museumsundervisning
  • kunstpædagogik
  • demokratisk dannelse
  • kulturelt medborgerskab
  • flerstemmighed

Citationsformater