Ensenanza basada en el diálogo: El museo de arte como espacio de aprendizaje

Bidragets oversatte titel: Dialogbaseret undervisning: Kunstmuseet som læringsrum

Nana Bernhardt, Olga Dysthe, Line Esbjørn

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

Abstrakt

Hvad er dialogbaseret undervisning, og hvordan kan den udfolde sig på et kunstmuseum? I denne bog viser forfatterne, hvordan erfarne museumsundervisere møder børn og unge på syv museer og udfordrer dem til nysgerrigt og kreativt at udforske temaer, udveksle synspunkter og udvikle nye tanker og idéer. Herved knyttes museernes demokratiske dannelsesrum til elevernes egen verden, samtidig med at den flerstemmighed, der ligger latent i alle klasser, udnyttes og øger læringspotentialet.
Bidragets oversatte titelDialogbaseret undervisning: Kunstmuseet som læringsrum
OriginalsprogSpansk
ForlagFagbokforlaget Vigmostad og Bjørke
Antal sider256
ISBN (Trykt)978-87-91663-12-3
StatusUdgivet - jan. 2013

Emneord

  • dialogbaseret undervisning
  • museumsundervisning
  • kunstpædagogik

Aktiviteter

  • 2 Foredrag og mundtlige bidrag

Dialogbaseret undervisning.: Kunstmuseet som læringsrum

Nana Bernhardt (Foredragsholder)

6 aug. 2013

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Dialogue-based teaching: The Art Museum as a learning Space

Nana Bernhardt (Foredragsholder)

23 apr. 2013

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Projekter

Museer og kulturinstitutioner som ramme for kulturelt medborgerskab

Bernhardt, N., Sattrup, L. & Bargeman, M. G.

01/09/200928/06/2013

Projekter: ProjektForskning

Citationsformater