Social Inclusion

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhedDeltagelse i workshop, seminar og kursus

Beskrivelse

“Kultur for alle” hedder det strategiske udspil fra Kulturministeriet. Men hvordan når museet ud til alle? Hvordan gør man brugerinddragelse til et dynamisk element i museets strategiske tænkning – og undgår at det bliver en ekstra forpligtelse, der lægges oven på andre? Hvad er mulighederne? Hvad er faldgruberne? Hvordan kommer man i gang? Organisationen Danske Museer udbyder kurset ”Social Inclusion” der giver mulighed for at finde svarene i samarbejde med social Inclusion-eksperter fra British Museum og Manchester Museum. Målgruppen for kurset er ledere og formidlere på museerne. Studietur, workshops med eksperter, praktiske værktøjer og teori Kort sagt, er udbyttet af kurset indsigt i teorierne bag social inklusion, mulighed for at udarbejde et projekt specifikt til dit museum med hjælp fra britiske eksperter, samt værktøjer til at integrere social inklusion i dit museums strategi og organisation. Herudover er der indlagt studietur til begge engelske museer, så deltagerne kommer helt tæt på det praktiske arbejde hos de engelske kollegaer. Undervisere er Laura Philips Community Partnerships Manager, og Dr Emma Poulter, Talking Objects Manager, Department of Learning and Audiences, British Museum. Gurdeep Thiara, Outreach Officer, og Tim Manley, Head of Marketing and Audience Development, Manchester Museum.
Periode11 nov. 20107 jan. 2011
BegivenhedstypeKonference
Placering, Storbritannien